Sittning ett imorgon!

Ikväll kommer David som guld nog hänger med som sällskap till tatueringen imorgon. Nu har jag äntligen bestämt mig och jag är bara sådär bubblande, förväntansfullt nervös. Kommer bli lite guld det med helt enkelt.

Ni som inte hängt med, det är ett porträtt av Bob Marley jag ska göra. Kanske en av de mest inspirerande människor som funnits. Han inte bara sa vad han tyckte utan han levde och kämpade för det han brann för i hela sitt liv. När man lyssnar på hans musik är det som om man förflyttas till en helt annan plats. Det är inte bara öronen som lyssnar utan det är som om man blir ett med tonerna. Hela kroppen fylls av något jag inte kan förklara, det är en grym känsla. Ni som inte redan gjort det, ta er tid att lyssna på hans texter på riktigt och lyssna till hans budskap, det är en vettig människa vi snackar om.

Till det här med rökat som jag vet att jag kommer få förklara mig om både en och två gånger. Jag kan lika gärna säga det nu, jag är varken för eller emot. Han rökte bland annat för att finna inspiration till sina texter och för att hans tro sa att det var ett sätt att komma närmare gud. För mig spelar det ingen roll. Anledningen till min tatuering är hans budskap, det han trodde på och det han kämpade för. För mig är han inte en symbol för ganja, för mig är han en symbol för styrka.


Life is one big road with lots of signs. So when you riding through the ruts, don't complicate your mind. Flee from hate, mischief and jealousy. Don´t bury your thoughts, put your vision to reality. Wake up and live. / B.M


Kommentarer
Postat av: Ramona

Det kommer gå jätte bra och den kommer bli skitsnygg! :) Nästa gång hänkar jag ;) <3

2010-10-10 @ 16:55:05
Postat av: B.M

put your vision to reality. Wake up and live. / B.M

2010-10-11 @ 11:30:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0