min sjukt sega kvällsrutin

Lägger mig i sängen, får sällskap av en liten fluffig sak som börjar snarka inom två minuter, försöker röra mig lite diskret så han ska fatta vinken om att vara tyst - ganska stort begärt av en hund när man tänker efter. Lägger mig på rygg, mage, sidan. Sträcker ut ben och armar åt alla håll, kommer på miljontals saker att skriva om i bloggen och vill upp och skriva på en gång. Säger till mig själv att jag inte får gå upp utan måste sova. Går upp iallafall och röker en cigg fast jag redan har rökt så mycket att jag mår illa. Går och lägger mig igen, kollar mobilen så alarmet verkligen är ställt. Räknar timmarna tills jag ska gå upp - sex, fem, fyra, tre. Funderar på att strunta i att sova men vet att jag måste, i alla fall lite. Somnar till slut, försover mig två till tre timmar. Lovar mig själv att gå och lägga mig tidigt nästa kväll.

ahhhhhhhhhh, försöker igen - godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0