Hemma

Hallå! v

Nu är vi hemma igen efter många om och men.

Planet skulle avgått 19.55 från Italien men istället var det försenat till 22.45. Runt 23.15 lyckades vi äntligen komma iväg.. Väl i luften fick vi höra att vi inte kunde landa på flygplatsen i Nyköping så istället hamnade vi i Norrköping. När vi landade fick piloten sladd på banan och människor i planet ställde sig en tanke eller två om han skulle lyckas rädda det. Lyckligtvis gjorde han det. I Norrköping fick vi vänta i ungefär två timmar på en buss som skulle ta oss till rätt ställe. Runt fem på morgonen var vi framme och vi möttes av blixthala vägar och mängder med snö. Natten fick spenderas på hotell och på eftermiddagen dagen därpå hoppade vi in i bilen för att ta oss hem till Mariestad. Dock slutar det inte här. Efter någon timma när vi ska köra in i en rondell lyckas vi på något vänster missa företrädsskylten vilket resulterar i att vi kör rakt in i en annan bil. Med oss och de andra gick det bra, även med våran bil. Deras passagerardörr blev däremot intryckt och gick inte längre att stänga. Hur som helst, efter att försäkringspapper skrivits på och samvetet fått några knockar försökte vi på nytt och lyckligtvis gick det bra tillslut.

Men jag klagar inte, snarare tvärtom. På mängder av platser runt om i Europa har människor fått spendera flera nätter på flygplatsen, vissa av dem kommer inte ens komma hem till julafton. Jag håller tummarna för att det löser sig för dem.



Sista dagen i skolan var det idag också och lättnaden är enorm! Hade två prov idag, datakunskap och engelska.. Engelskaprovet var stort, i slutet kändes det som om det inte fanns någonting kvar där uppe mellan öronen. Jag är så nyfiken på vad jag får i betyg men eftersom jag varit borta och fick göra provet senare än alla andra, måste jag vänta ända tills 10e januari eftersom alla lärare slutar idag och hon inte hinner rätta. Datakunskapen fick jag däremot reda på, vg.. Snacka besvikelsen, jag kan ju det där. Trist att allt som ointresserar mig bara åker in och ut. Hursom, ett snäpp högre kom jag i alla fall, hade G förut.

Nemen, det är fortfarande lite tomt så nu ska jag hoppa ner i soffan och kika film. Egentligen bårde jag kanske laga mat tills det att mamma kommer hem men jag orkar inte.. Hundögonen får hjälpa mig att överlåta det till henne.


Puss o kärlek





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0